Contact Verzendwijze

Kinderwagengarage voor reparaties en onderdelen van kinderwagens

Veel gestelde vragen

Over de Kinderwagengarage

Wie zijn jullie?
Kinderwagengarage is een bedrijf dat gespecialieerd is in het repareren en reinigen van kinderwagens en buggy's. Daarnaast leveren wij onderdelen, bekleding en accessoires voor diverse merken. Wij zijn gevestigd in Moordrecht (bij Gouda) en zijn ingeschreven bij de kamer van Koophandel onder nummer: 53226747. Voor aanvullende informatie en NAW gegevens zie onze contact pagina. Wij bestaan inmiddels ruim 3 jaar en hebben meerdere reviews op internet, waaronder bij de consumentenbond.

Repareren

Hoe lang duurt een reparatie?
Wanneer een kinderwagen of buggy wordt opgestuurd dan is de doorlooptijd, inclusief transport vice versa, gemiddeld 5 werkdagen. Wanneer je langskomt in onze werkplaats dan kun je in de meeste gevallen even wachten op de reparatie. Voor de meeste reparaties hebben we alle onderdelen op voorraad. Mocht tijdens diagnose onverhoopt blijken dat het benodigde onderdeel niet op voorraad is, dan zullen wij de wagen even bij ons houden. Wanneer de reparatie vervolgens is afgerond kun je de wagen weer komen ophalen.

Wat moet ik doen als ik niet zeker weet wat de reparatie is?
Je kunt dan natuurlijk altijd even een e-mail sturen met daarin merk, model, klachtomschrijving en eventueel enkele foto's. Op basis daarvan kunnen wij vaak al bepalen welke reparatie van toepassing is. Als achteraf blijkt dat je de verkeerde reparatie hebt ingevuld of als er meer- of iets anders defect is dan zullen we dit altijd even laten weten. 

Bieden jullie ook vervangend vervoer?
In principe doen we dat niet. Echter, wanneer je een bezoek brengt aan onze werkplaats en blijkt dat we het defect niet direct kunnen verhelpen, dan hebben we eventueel een aantal bruikleenwagens staan. 

Mijn type kinderwagen of buggy staat niet op jullie site, wat nu?  
Indien jouw merk er niet bij staat, dan kunnen wij hier helaas geen service op verlenen. Sommige fabrikanten houden het uitvoeren van reparaties en de levering van onderdelen liever in eigen hand.

Kan ik ook alleen de service-onderdelen van Bugaboo bestellen?
Dat is helaas niet mogelijk. Wij zijn als service partner van Bugaboo contractueel gebonden aan een aantal voorwaarden. Een daarvan is dat wij GEEN losse service-onderdelen mogen verkopen. De reden hiervan is dat Bugaboo van mening is dat er een aantal reparaties dusdanig cruciaal is voor de veiligheid van je kind, dat zij deze reparaties niet door gebruikers zelf willen laten uitvoeren.

Hoe lang is de garantie op een Maclaren Buggy? 
Een Maclaren buggy wordt standaard geleverd met 2 jaar fabrieksgarantie. Let wel dat niet alle defecten onder garantie worden afgehandeld, details staan in de garantievoorwaarden van Maclaren. Bij twijfel kun je het beste eerst even een foto naar ons mailen. Overigens dient de garantie van de buggy via een winkel te worden afgehandeld en moet je in het bezit zijn van de aankoopbon.

Waar vind ik het type nummer van een Maclaren Buggy? 
Dit nummer bestaat uit 3 letters en 5 cijfers (bijvoorbeeld DSE04022) en kan op 2 plaatsen staan. Ofwel onder de buggy op een witte sticker onder het kruis frame. Ofwel, bij de nieuwere modellen, onder de stof van het stoelframe. De stof aan de linkerzijde van de buggy moet dan ter hoogte van de zitting worden los gemaakt (2 knoopsgaten aan de horizontale framebuis). Hieronder zit de sticker met het type nummer.

 

Bestelproces

Ik ontvang geen bevestigings e-mail?
Waarschijnlijk houdt je spam filter onze e-mails tegen. Check je map met spam e-mail en voeg ons e-mail adres toe aan je adresgegevens.

Hoe gaat het per post versturen van een kinderwagen of buggy?
Het frame is makkelijk als postpakket te versturen via PostNL. Het versturen van pakketten onder 1 meter en onder de 10 kilo kost € 6,95. Verwijder, indien mogelijk, zoveel mogelijk losse componenten zoals wielen, bekleding en zonnekap en verpak het frame vervolgens het liefst in karton (supermarkt, bouwmarkt o.i.d.) Het 
frame kan eventueel ook in plastic of vuilniszakken worden gewikkeld en goed worden ingetaped maar de kans op beschadiging tijdens transport is dan wel iets groter. Zie deze link voor meer instructies. Voor het weer terugsturen brengen wij € 9,60 in rekening.

 Ideal geeft een foutmelding "This site has been blocked from using a plugin in an unsafe manner. As a result, this page may not display correctly." Wat moet ik doen?

Als je ABN AMRO klant bent en Google Chrome als browser gebruikt, kan het zijn dat je bovenstaande foutmelding krijgt. Dit is op te lossen door de nieuwste versie van de ABN E.dentifier2 software versie 1.06 te installeren.

Kan ik ook vanuit Belgie bestellen?
Ja, vanuit Belgie helpen we regelmatig klanten per post . Wilt je je defecte kinderwagen vanuit Belgie naar ons opsturen dan kun je makkelijk betalen met Paypal of MrCash.


Kinderwagenmerken

Repareren jullie ook kinderwagens van het merk Stokke?

Nee, wij repareren geen Stokke kinderwagens.

Stokke heeft een eigen service-afdeling. Je moet je Stokke wagen aanbieden bij een Stokke retailer en de retailer verzorgt de verdere afhandeling met Stokke. Onderdelen kunnen worden besteld bij Stokke retailers of direct bij het service center van Stokke.

Repareren jullie ook kinderwagens van het merk Mutsy of verkopen jullie onderdelen voor Mutsy?

Nee, voor reparaties of onderdelen kun je terecht bij Mutsy zelf of bij een Mutsy retailer. Op de website www.mutsy.com kun je bij de verkooppunten de retailer in jouw regio vinden.

Repareren jullie ook kinderwagens van het merk Quinny of verkopen jullie onderdelen voor Quinny? 

Nee, Quinny heeft een eigen service-afdeling. Je moet je Quinny wagen aanbieden bij een Quinny retailer en de retailer verzorgt de verdere afhandeling met Quinny. Onderdelen kunnen worden besteld bij Quinny retailers.

ë